CEOSP Alba asigură evaluarea, asistența psihoeducațională, orientarea/reorientarea şcolară şi profesională a copiilor, elevilor şi a tinerilor cu CES și identifică nevoile specifice ale acestora pentru asigurarea condițiilor optime de integrare şcolară, profesională şi socială conform Ordinului Administrației Publice 1985/2016, Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice 5.805/2016, Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice 1.985/2016, Ministerului Sănătății 1.305/2016.
Conform Art. 52 (1) SEOSP, în etapa de evaluare complexă a copilului cu CES, are următoarele atribuţii:
- verifică îndeplinirea condiţiilor şi a documentelor necesare pentru orientarea şcolară şi profesională;
- verifică la DSP atunci când certificatul medical tip A5 este emis de o unitate abilitată în alt judeţ/sector, dacă se consideră necesar;
- verifică în Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică atunci când Fişa de evaluare psihologică este semnată de un psiholog atestat în alt judeţ/sector, dacă se consideră necesar;
- programează o întâlnire cu copilul şi părinţii/reprezentantul legal în vederea evaluării psihoeducaţionale;
- orientează părinţii/reprezentantul legal la ISJ/ISMB în situaţia în care aceştia doresc să viziteze unitatea de învăţământ propusă;
- aplică criteriile de orientare şcolară şi profesională, care sunt prezentate în anexa nr. 14;
- intervievează părinţii şi copilul în cadrul întâlnirii programate, ocazie cu care consiliază părinţii asupra păstrării documentelor în condiţii de siguranţă;
- ţine evidenţa dosarelor care au stat la baza orientării şcolare şi profesionale; în acest sens, la nivelul SEOSP se realizează un registru propriu;
- înaintează COSP dosarul copilului, care cuprinde documentele menţionate la art. 45, la care adaugă fişa de evaluare psihoeducaţională şi raportul sintetic de evaluare, precum şi proiectul planului de servicii individualizat la reorientare;
- înaintează COSP dosarul copilului fără CES, nedeplasabil din motive medicale, la care adaugă raportul sintetic de evaluare.
Echipa de lucru:
Responsabil CEOSP:
Popescu Ioana Mirela – profesor consilier școlar
Membri:
Marinca Simona Romana – profesor logoped
Belașcu Alexandra Roxana – profesor consilier școlar
Muntean Atena – profesor consilier școlar
Anca Simona Brîndușa – profesor consilier școlar
Croitoru Felicia Melania – profesor consilier școlar
Mogoșan Mariana – asistent social
Program de lucru:
Preluare dosare/eliberare documente
- Dosarele complete se pot transmite prin poștă la adresa: CJRAE ALBA, B-DUL 1 DECEMBRIE 1918, NR 68, Loc. ALBA IULIA, jud. ALBA, Cod 510214
- Primire/eliberare documente: Luni – Joi interval orar 8 – 12
Program evaluare:
- Luni: 10 – 16
- Marți: 10 – 16
- Miercuri: 10 – 16
- Joi: 10 – 16
Documente necesare:
Cerere – tip pentru evaluare complexă și orientare școlară și profesională | Descărcare |
Declarația pentru prelucrarea datelor cu caracter personal | Descărcare |
Copia actelor de identitate al copilului (carte de identitate și/sau certificat de naștere) | |
Copii ale actelor de identitate ale părinților/reprezentantului legal | |
Copia documentului prin care se face dovada că persoana care depune cererea este reprezentantul legal al copilului (hotărârea instanței/hotărârea comisiei pentru protecția copilului) | |
Ancheta socială de la SPAS/DGASPC (document valabil 6 luni) | |
Fișa medicală sintetică de la medicul de familie (anexa 7 – document valabil 1 an) | Descărcare |
Certificatul medical tip A5 de la medicul de specialitate (document valabil între 3 luni – 4 ani, valabilitate stabilită de medicul care îl emite) | |
Fișa de evaluare psihologică completată de psiholog clinician (anexa 8 – document valabil 3 luni) | Descărcare |
Fișa psihopedagogică completată și semnată de școală (anexa 9 – document valabil 6 luni) | Descărcare |
Copia foii matricole și adeverința care atestă înscrierea copilului în unitatea de învățământ | |
Copia certificatului de orientare școlară/profesională (unde este cazul) | |
Sentința de divorț (unde este cazul) | |
Certificat deces părinți (unde este cazul) | |
Certificat încadrare în grad de handicap (unde este cazul) | |
Alte documente relevante pentru evaluarea și orientarea școlară a copilului | |
Dosar plic | |
Acordul scris al părintelui/ reprezentantului legal în cazul depunerii dosarului de către personal din unitatea de învăţământ |
Important : Dosarul va cuprinde actele în ordinea strict enumerată!
Planul de servicii individualizat
Elaborarea proiectului planului de servicii individualizat se face de către responsabilul de caz servicii psihoeducaţionale, astfel:
a) pentru copiii pentru care s-a emis certificat de orientare școlară înainte de începerea cursurilor la nivelul pentru care s-a emis, în termen de 30 de zile de la începerea frecventării cursurilor. Acest lucru este valabil și pentru copilul aflat în situație de repetenție sau de transfer într-o altă clasă/ unitate de învățământ.
b) pentru copiii care frecventează cursurile unei unităţi de învăţământ, în termen de 30 de zile de la numirea responsabilului de caz servicii psihoeducaţionale;
Numirea responsabilului de caz servicii psihoeducaţionale se face de către directorul unităţii de învăţământ unde este încadrat, în termen de 5 zile de la primirea certificatului de orientare şcolară şi profesională. În situația în care responsabilul de caz este un cadru didactic titular, numirea acestuia se face pe întreaga perioadă de valabilitate a certificatului de orientare școlară și profesională. În condițiile în care responsabilul de caz servicii psihoeducaționale este un cadru didactic suplinitor, numirea acestuia se va face până la finalul anului școlar. Înainte de expirarea perioadei pentru care a fost numit responsabilul de caz servicii psihoeducaționale poate fi înlocuit doar în situația în care nu își mai desfășoară activitatea cu elevul pentru care a fost desemnat responsabil de caz servicii psihoeducaționale.
Completarea proiectului planului de servicii individualizat se realizează în raport cu orientarea școlară spre învățământul de masă sau cel special conform modelelor care nu vor fi modificate prin adăugarea sau ștergerea rubricilor. În rubricile care nu se completează se trage linie.
CONTACT
Telefon 0726285728
email: seosp.cjraeab@gmail.com